14 april 2012

WISHLIST | A perfect body

Ik ben nooit echt mager geweest, maar ook nooit erg dik. Ik was altijd normaal qua gewicht. Af en toe heb ik wel al eens gedacht: nu moet ik even wat gezonder gaan leven. Na twee dagen was ik dat doel al vergeten en was ik weer heerlijk aan het genieten van een goede portie chocolade. Ik kan gewoon niet diëten, ook al was dat niet de bedoeling. Ik hou gewoon veel te veel van lekker eten.


Ik heb nooit echt met het idee geleefd om extreem te vermageren. En je moet niet ongerust zijn, nu ook niet. Maar sinds ik vaak - elke dag dus, ja, een beetje verslaafd - op Tumblr zit, rondkijk en reblog merk ik dat vele meiden ontevreden zijn over hun lichaam. Ze gaan foto's posten van meisjes met 'het perfecte lichaam', noemen zichzelf dik en lelijk en gaan mensen daardoor beïnvloeden. Ongeveer ieder meisje doet het daar, ook ik. Soms voel ik me nou eenmaal echt zo en dat uit ik daar, want Tumblr is voor mij - en al die andere meisjes - een uitlaatklep en een plaats waar ze zichzelf kunnen zijn.

Gelukkig staan ze er niet alleen voor. Iedereen steekt iedereen een hart onder de riem en vertelt hen hoe mooi ze wel niet zijn. Dat vind ik zo lief! Het klinkt voor 'buitenstaanders' misschien zielig, maar eenmaal je er 'bijhoort' begrijp je het helemaal, ook ik. Mensen vertellen me dat ik mooi ben, en echt, dat maakt m'n dag goed. Want zo voel ik me helemaal niet.


Nou ja, een perfect lichaam. Ik denk dat ieder meisje er ooit wel al eens aan gedacht heeft. Ook al is het niet haar bepaalde streefdoel en voelt ze zich goed in haar eigen lichaam. Het overkomt ons nou eenmaal, door de media. En bij mij dus vooral door Tumblr. Ook ik wil een perfect lichaam: lange benen, een strakke kont, platte buik, een mooie cup, lief gezichtje en glanzend haar. Het is niet iedereen meegegeven, en nee, niemand is perfect. Dat weet ik.

Het klinkt eigenlijk echt zielig, en raar, vind ik zelf. Ik wil niet overkomen als een tiener die niet tevreden is met haar lichaam en er als een anorexiamodel wil bijlopen. En niet, dat bedoel ik niet gemeen, je snapt me vast wel. Ik wil gewoon een mooi lichaam, een beetje strakker. Een beetje gezonder gaan leven. Niet per se diëten en afvallen, nee, dat niet, want dat kan ik toch niet.


Ik hoop gewoon dat deze post een beetje een stimulans is om af en toe een stukje fruit te nemen in plaats van een lekkere reep chocolade of eens heel impulsief een tourtje gaan joggen of wat fitnessoefeningen hier thuis doen. Ik wil gewoon een wat strakker lichaampje tegen de zomer zodat ik durf genoeg heb om in mijn bikini rond te lopen, haha! :)

Hebben jullie al ervaringen met diëten/afvallen, gezonder leven, etc.? Deel ze in de comments!

XOXO

5 opmerkingen:

  1. Leuke post! Ik ben ook niet mager maar ook weer niet dik en wil dus ook wat strakker zijn voor de zomer. Ik ben in een half jaar 10 kilo verloren doordat ik zo weinig at door de stress. Maar dat raad ik je absoluut niet aan, want ik deed het niet omdat ik wilde afvallen. Nu heb ik met mijn beste vriendinnetje besloten om tegen de zomer wat 'strakker' te worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je wil afvallen moet je eten en vooral niet het ontbijt overslaan.
    Af en toe snoep eten ofzo is niet erg.

    P.S.: Waar kun je zulke dingen op Tumblr vinden waar mensen die dingen zeggen?
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan dat niet echt zoeken, maar ik volg een paar mensen en zij posten dan foto's van magere meisjes en zeggen iets als 'was ik maar een van hen'.

      Verwijderen
  3. Ik heb dat ook, ik wil graag vermageren maar het lukt mij ook nooit.
    Ik ben sinds vandaag weer gestart met gezonder te eten en meer te sporten (;
    Wel een leuk artikeltje :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vermageren? Nee ik hou ook te veel van eten! Gezonder leven en sporten? Ja dat misschien wel!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie zou fijn zijn, bedankt daarvoor! <3