10 april 2012

PERSONAL | Mijn mannelijke kantje

Nou, echt mannelijk is het niet. Ik ben ervan overtuigd dat ik niet het enigste meisje ben die dit doet. Maar toch. Van een shopaholic als mij die dol is op make-up en nagellak zou je dit niet meteen verwachten. Maar ach, I just love it! Nou weten jullie nog niet waarover ik het heb, hé? Wel, het gaat over gamen. Want dat doe ik nou eenmaal graag.


Ik heb altijd al graag spelletjes gespeeld op vroeger de welbekende gameboy, later op de Nintendo DS en sinds een paar jaartjes op de Wii. Ik speelde vooral rustige, meisjesachtige spelletjes zoals Laura's Passie en My Sims. Wat ik ook graag deed waren sportgames, dan vooral op de Wii. Zelf dansen bij Just Dance, en niet te vergeten Wii Fit Plus. Geweldig vond ik het!

Maar ik ben een persoon die dingen nogal snel beu ben en iemand die snel nood heeft aan iets anders, iets nieuws. Vorige week had ik zo'n dagje dat zo'n gevoel aan me begon te knagen toen ik weer eens Just Dance aan 't spelen was. Ik ging in de kast op zoek naar spelletjes die een beetje vergeten waren en toen kwam ik ineens een racespelletje tegen. Preciezer F1 2009, geweldig!


Er was niemand in de buurt, niemand die me kon uitlachen. Doen, dacht ik dus. Vol goede moed begon ik aan 't spelletje, te racen. Nooit verwacht dat ik dat zou doen. En tot mijn grote verbazing vond ik 't nog leuk ook. In het begin had ik moeite met sturen. Ik ging voortdurend van de baan af, crashte en eindigde op de twintigste plaats, van inderdaad ja de twintig plaatsen. Het was vreselijk met me gesteld.

Toch wou ik niet opgeven en aangezien ik 't leuk vond bleef ik verder spelen. Het ging alsmaar beter en beter, en kijk: nu zit ik al in mijn tweede seizoen met een nieuw contract, sta ik voorlopig op de eerste plek van het klassement en win ik - bijna - alle races. Ja, ik leef er echt in op. Het is ontzettend verslavend en ik blijf het gewoon leuk vinden. Ieder vrij moment van de dag spendeer ik dus het liefst in chillmodus voor de tv in mijn eigen sportkar, in het spel zelf dan toch.


Alleen gamen is leuk. Er kan me niemand uitlachen wanneer het eens fout gaat, je kan lekker onderuitzakken in de zetel en lekker lui racen. Maar volgens mij lijkt het mij ook ontzettend gaaf - en misschien wel romantisch - om samen met je vriendje te gamen, een hele dag misschien wel. Dit staat dan ook al genoteerd op mijn bucketlist :-)

Ik heb alleen een probleempje. Nu is vooral de Wii dé spelconsole bij uitstek om leuke spelletjes op te spelen, bij ons thuis dan toch. Alleen het feit dat hij beneden in de woonkamer staat vind ik nogal jammer. En omdat hij eigenlijk in 't bezit is van m'n broertje kan ik hem niet zomaar naar mijn slaapkamer verhuizen. Jammer! Ik zit erover te twijfelen om misschien een playstation aan te schaffen - waarschijnlijk tweedehands - en die op m'n eigen kamer te installeren. Ik zoek er alleen nog wat informatie over, ik bedoel, welke spelletjes zijn hier nou vooral aanraders voor. Moest je dus leuke games kennen laat dat dan even weten in de comments! Alvast bedankt!

Nu ben ik wel benieuwd geworden of er nog meiden zijn die verzot zijn op gamen, en dan vooral jongensspelletjes. Laat het weten in de comments met eventueel de namen van games bij die jij aanraadt.

XOXO

2 opmerkingen:

  1. Ik heb vroeger eens bij een vriendin een racespelletje gedaan op haar playstation, en idd, dat is leuk! :D

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie zou fijn zijn, bedankt daarvoor! <3