3 maart 2012

DIY | Van broek naar short

Terwijl ik daarnet mijn kledingkast een schoonmaakbeurt gaf, kwam ik een redelijk oude jeansbroek tegen die ik nauwelijks heb gedragen en die ik ook niet meer zal dragen. Hij belandde op de 'dit-mag-weg-stapel', maar bij nader inzien heb ik hem er toch van tussenuit geschoven. Reden: ik had een nieuwe jeansshort nodig!




Nadat het belletje in m'n hoofd was gaan rinkelen bouwde ik in een half minuutje mijn oude jeans om in een 'nieuwe' short. Ik ben er echt heel blij mee. Blij met het idee dat ik dit idee heb gekregen, blij dat ik het idee meteen heb uitgewerkt en blij met het resultaat. Ik ga de jeansshort deze zomer daadwerkelijk dragen, op voorwaarde dat m'n billen niet meer verdikken, want... hij spant nogal. Maar goed, reden te meer om wat gezonder te gaan leven!

Nu ik de short heb, schieten er natuurlijk de broekspijpen over. Ik dacht dat het wel handig zou zijn om deze nog even te bewaren en inmiddels heb ik alweer een ideetje om iets met hen te gaan doen. Ik heb het al voor de helft uitgewerkt. Ik heb alleen nog maar een veiligheidsspeld nodig en dan moet ik kijken of dat past. Maar tja, net nu vind ik zo geen speld. Binnenkort dan maar. Jullie krijgen het sowieso te zien als het af is!

En oh ja, voor degenen die hetzelfde willen doen als ik. Je knipt gewoon er gewoon de broekspijpen vanaf met een schaar en eventueel plooi je het randje om zoals ik heb gedaan. That's it!

Heb jij nog leuke DIY-ideetjes?

XOXO

2 opmerkingen:

  1. Doe je de tas die ik op twitter voorstelde? Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het probleem met oude jeansbroeken is dat ze veel te klein geworden zijn en dus onmogelijk nog gedragen kunnen worden als shorts :( anders: YAY!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie zou fijn zijn, bedankt daarvoor! <3