11 maart 2012

DIY | Lichaamsscrub

Sinds ik begonnen ben met het epileren van m'n benen kan ik niet meer zonder een scrub. Naar wekelijkse gewoonte is zondag de dag waarop ik uitgebreid douche, inclusief scrubben dus. Het was dus even erg balen toen ik vernam dat mijn scrub leeg was. Ik geraakte niet naar de winkel, dus bestond er nog maar één oplossing: zelf eentje maken!


Ik heb meteen een paar receptjes opgezocht om zelf een lichaamsscrub te maken. Ik zocht naar wat variaties, maar voor een eerste keer heb ik het uiteindelijk toch maar simpel gehouden: wat suiker, zout en zonnebloemolie. Ik heb geen rekening gehouden met de hoeveelheden die ik heb gebruikt van elk ingrediënt. Ik stopte pas wanneer het er volgens mij goed genoeg uit zag. Uiteindelijk heb ik ongeveer 3 eetlepels suiker gebruikt, 2,5 eetlepels zout en een paar scheuten zonnebloemolie. Je kan er ook voor kiezen om enkel suiker of enkel zout te gebruiken en je kan ook de zonnebloem vervangen door een andere olie. Verder kan je ook nog een paar ingrediënten toevoegen die jij fijn vindt voor je huid, bv. citroensap. Of als je er een lekker geurtje bij wilt kan je ook kiezen voor een essentiële olie. De keuze is volledig aan jou!

Zelf een scrub maken is een erg goed(koop) alternatief wanneer je eens zonder zit. De volgende weken zal ik waarschijnlijk op mijn zelfgemaakte scrub moeten leven, aangezien 't wel nog een tijdje kan duren vooraleer ik naar het Kruidvat geraak. Maar goed, deze werkt ook prima. Ik zou zelfs zeggen dat ik deze fijner vind dan mijne vorige scrubs. Hij is redelijk grof, zoals ik het graag heb. Het fijne is ook dat het suiker en het zout na een tijdje gewoon oplossen door het water. Dus daar heb je ook geen gedoe mee. Wanneer deze op is, maak ik hem weer opnieuw en zal ik proberen er een nieuwe twist aan te geven. Dat zullen jullie dan misschien ook nog wel te zien krijgen!

Hebben jullie nog lekkere receptjes om een scrub te maken of een ander verzorgingsmiddeltje?

XOXO

2 opmerkingen:

  1. Leuk idee en helemaal niet zo moeilijk! Ik gebruik supergraag de scrubs van Rituals :) x Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de scrub van bourjois is ook een leuke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie zou fijn zijn, bedankt daarvoor! <3