29 februari 2012

RECEPT | Brownies

Ken je dat gevoel? Je weet dat er tegen de volgende dag aardig wat moet gebeuren qua schoolwerk. Te veel, en je hebt er helemaal geen zin. Op zo'n momenten denk je maar aan één ding: vluchten. Nou ja, in de betekenis van je schoolwerk ontvluchten door andere dingen te gaan doen. Dat had ik vanmiddag. Een leuke oplossing die ik me bedacht was om iets te gaan bakken. Verder moest ik niet lang twijfelen, het werden brownies!


Ik heb de brownies gebakken volgens een nieuw recept dat m'n moeder een tijdje geleden ergens uitscheurde. Je hebt 200 gram pure chocolade nodig, 250 gram suiker, 250 gram zelfrijzend bakmeel, 6 eieren en 150 gram boter. Als eerste zorg je ervoor dat de boter op kamertemperatuur staat. Die moet je samen met de suiker in een kom mixen tot het deeg een lichtere kleur krijgt. Vervolgens klop je één voor één de 6 eieren erdoorheen. Ondertussen kan je de chocolade smelten en wanneer dat gebeurt is klop je het ook onder het beslag. Daarna voeg je het zelfrijzend bakmeel toe en dat moet je ook gaan mengen. Als laatste vet je een plaat voor brownies in en giet je er het beslag in. 15 à 20 minuutjes bakken onder een temperatuur van 180°C en klaar is kees!

Het recept is erg simpel en snel om te maken. Bovendien is het resultaat ook nog eens erg lekker: aan de buitenkant ietsje knapperig, de binnenkant lekker smeuïg. Héér-lijk. Nu ga ik weer verder smullen van m'n lekkere, zelfgebakken brownies en wens ik jullie allemaal erg veel succes moest je deze zoetigheden eens maken!

Wat bak jij het liefste? Of beter gezegd: wat eet je het liefste qua gebak en taarten?

3 opmerkingen:

  1. Super leuk! En ziet er lekker uit!
    Ik ging dit weekend ook brownies bakken (:
    Ik eet het liefst cupcakes, appelcake, brownies en koekjes allemaal zelf gemaakt ;p
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt super leuk (:

    zou je ipv het zelfrijsende bakmeel, ook glutenvrij bakmeel kunnen gebruiken?

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na wat research ben ik te weten gekomen dat je het meel best kan vervangen, maar dan moet je er wel bakpoeder aan toevoegen, anders zou hij niet rijzen.

      XOXO

      Verwijderen

Een reactie zou fijn zijn, bedankt daarvoor! <3