15 februari 2012

PERSONAL | A fresh start

15 februari 2012 rond een uur of kwart over 7 in de avond. Ik ben gelukkig. Zonet heb ik een hoofdstuk afgesloten en nu begin ik een nieuw. Een nieuw hoofdstuk dat hopelijk langer zal duren dan het vorige, waar ik gelukkiger mee ben en waar alles anders zal zijn. Ik heb het over bloggen. Er zijn een paar veranderingen gebeurd de afgelopen dagen - of zeg maar gerust weken - die ik vandaag in mijn eerste blogpost op mijn nieuwe, allerliefste blog wil delen met jullie!


In mei 2010 startte ik met bloggen. Eerst een gewoon dagboek, dan een fashionblog, vervolgens weer een beautyblog en als laatste een mix van dat alles. Ik was blij. Ik had een mooie blog neergezet waar ik fier op kon zijn, zeker met mijn jonge leeftijd. Ik was toen 12. Elke avond schreef ik met veel plezier artikels, maakte ik foto's om vervolgens te bewerken en ik kreeg steeds en meer bezoeksters, reacties en complimentjes. Ja, het was fijn.

Maar toen veranderde er iets. Op Nieuwjaarsdag nam ik me voor om elke dag te updaten op mijn blog. Het was hard werken. Zeker in combinatie met school en gebrek aan inspiratie, plus daar nog wat problemen bij: school, thuis, liefde... Het zat me allemaal niet mee. Ik was zeg maar ongelukkig. Ik had in niks zin meer, ook niet in bloggen. Dus ik laste een pauze in.

Nu, zo'n 3 weken na mijn pauze, begon ik het bloggen weer te missen. Ik wou weer schrijven, weer dingen delen met mijn liefste bezoeksters. Maar het lukte niet om weer aan het werk te gaan. Ik had absoluut geen zin om beautyproducten te gaan testen, een halfuur foto's schieten om ze vervolgens nog eens te bewerken en dan nog een lap tekst uit mijn vingers te toveren. Nee, het lukte niet meer. Het interesseerde me niet meer, meer bepaald het dagelijks schrijven over beauty. Ik had nood aan iets anders, aan vernieuwing, aan een nieuwe start...


Daardoor kwam ik op het idee om helemaal opnieuw te beginnen. Een nieuwe blog, een nieuwe naam, een nieuwe stijl... En zo, dat is nu gebeurt. Van Wordpress ben ik overgestapt naar Blogger en ik moet zeggen dat het me serieus bevalt. Een naam was even zoeken. Tenslotte ben ik uitgekomen op A Shiny Destiny, wat vrij vertaald wil zeggen 'een glanzende toekomst'. Waarom deze naam? Ik ben een dromer en een planner. Ik heb mezelf al verschillende doelen opgelegd die ik absoluut wil bereiken in m'n leven en zelfs al een route uitgestippeld door mijn toekomst. Ook al weet ik dat niet alles kan verlopen zoals ik het wil. Maar ik kan het niet tegenhouden, ik moet zeg maar plannen. Maar goed, een nieuwe start dus.

In eerste instantie heb ik het op mijn nieuwe blog hier vooral rustig gehouden. Niet te veel poespas, rustige lettertypes... Een standaardlay-out dus. Maar zo heb ik het blijkbaar graag, want ik hou ervan! Het oogt voor mij een stuk volwassener, nieuwer en frisser. Precies hoe het zou moeten zijn. De inhoud van mijn blog zal ook een stuk anders liggen dan mijn vorige. Ik ga niet een nieuwe blog beginnen om hetzelfde te doen en vervolgens weer in die ik-heb-er-geen-zin-meer-in-dip te komen. Nee, dit ga ik volhouden. Het liefst mijn hele leven, of laten we al beginnen met mijn hele jeugd. Ik ga niet op regelmatige basis bloggen, zoals ik probeerde op mijn vorige. Het levert me alleen maar een hoop stress en ik ga er minder door presteren. Als ik geen zin of tijd heb om te schrijven, doe ik het gewoon niet. Bloggen moet een plezier blijven en onder verplichting lukt dat voor mij niet.
Er zal ook een stuk minder beauty gaan verschijnen, of toch reviews en swatches. Af en toe zullen er komen, maar niet heel veel. Het is vooral de bedoeling dat A Shiny Destiny een blog wordt waarop ik vooral persoonlijke berichtjes post met een stukje lifestyle, beauty en fashion zodat ik het blijf leuk vinden. Een blog die ik kan zien als ontspanning en niet als werk.

Inmiddels heb ik zeer veel getypt, ik weet het. Nou ja, het was dan ook al drie weken geleden. Achteraf gezien ben ik wel blij met die drie weken pauze, het was een verademing en het heeft me doen inzien om opnieuw te starten, hier dus. Ik hoop dat dit hét wordt en dat jullie me hierbij helpen. Dat jullie niet afhaken omdat ik een nieuwe blog ben gestart of omdat ik minder over beauty ga schrijven, maar dat jullie mij blijven volgen zodat ik jullie hopelijk nieuwe dingen kan leren en jullie me beter kunnen leren kennen. Alvast bedankt voor het begrip. Maar anyway, ik ben gelukkig. En daar draait het toch om?

XOXO

7 opmerkingen:

  1. Leuk meis! Ik zal van het weekend een berichtje schrijven als introductie van mijzelf oke?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Laar! Heel veel succes, geluk & plezier met je nieuwe blog en dat je er weer van mag genieten, wij zullen in ieder geval weer van jou post gaan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je er weer bent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof dat je terug bent! Leuke nieuwe naam ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel succes ermee! xx Marie (ik heb ook een nieuwe blog, dus mss wil je wel eens een kijkje nemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Me like! Ik ben de laatste tijd steeds minder into de beautyblogs, ik lees ze ook niet meer dagelijks... Meer lifestyle! Dusssss, goed zo! :-D Goed ook dat de pauze je goed heeft gedaan, ik geloof er volop in dat je nu weer kei hard gaat knallen met je blogje! :-) En, blog alleen als je er zélf zin in hebt, niet omdat het moét. Omdat er iets online moét staan, want dat houd je inderdaad - zoals gebleken! :-) - niet vol. Been there, done that. Veel succes met je nieuwe start, lieve Lara! X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben blij dat je er weer plezier in hebt, en op het eerste zicht het is een leuke blog geworden! Ik zal alleszins wekelijks een kijkje nemen op je blog, dus deze bezoeker blijf je alvast hebben (; Veel succes nog in de toekomst, en ik weet zeker dat je het goed gaat doen en gaat blijven volhouden :D x

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie zou fijn zijn, bedankt daarvoor! <3