25 februari 2012

HAIR | Me and my new hair color

Na de haartrend van afgelopen zomer waarbij men de haarpunten in een fel kleurtje zoals blauw, roze of paars verft, was ook ik verkocht. Ook ik wou de dip dye trend proberen. Maar natuurlijk mocht dat niet van mijn ouders. Toch wou ik verandering in mijn kapsel: niet het model, maar de kleur. Ik had namelijk een saaie, middenbruine coupe. Toen ik met het idee kwam aanzetten om helemaal m'n haar te verven in een wat gewoner kleurtje, mocht dat gelukkig weg. Het duurde een tijdje voordat hét gebeurde, maar nu is het al verleden tijd en kan ik jullie met trots het resultaat showen!




Donderdag na het slaapfeestje bij Lien (waar jullie misschien nog een verslagje van krijgen) reed ik naar de winkel om haarverf te kopen. Ik twijfelde tussen drie kleuren: bruin met een rode schijn, heel donkerbruin of zwart met een wat paarse schijn. Na lang wikken en wegen ben ik voor de L'oréal Paris Sublime Mousse gegaan in de kleur 'puur donkerbruin'.

Gisteren, vrijdag 24 februari, was het dan eindelijk zo ver. Mijn haar werd voor de eerste keer gekleurd! Ik was redelijk zenuwachtig, misschien wel een beetje bang. Ik las dat je de allergietest zo'n 48 uur op voorhand moest doen, maar toen ik dat las was het er al te laat voor. Daarom zocht ik was informatie op en kwam te weten dat in de meeste haarverf PPD zit, een kleurstof die een allergische reactie kan opwekken. Een beetje verder las ik dan weer dat door deze stof je hoofd kan opzwellen, vervolgens ademhalingsproblemen zou kunnen krijgen en in de meest zeldzame gevallen er zelfs van kunt sterven. Als dat maar goed ging, hoopte ik.

Gelukkig is alles positief uitgedraaid. Ik ben niet allergisch gaan reageren én nog beter, ik vind het resultaat van de haarkleuring geslaagd. De kleur is redelijk apart. Het is echt héél erg donkerbruin, bijna zwart. Afhankelijk van het licht kan de kleur een paarse schijn aannemen en op andere momenten neigt de schijn meer naar bordeaux toe. Heel bizar, maar wel mooi, al zeg ik het zelf. Ik vind het vele beter dan mijn natuurlijke haarkleur en het is leuk om eens iets anders uit te proberen/te hebben. Nu heb ik volgens mij de smaak van haar kleuren wel te pakken, maar misschien best even wachten voordat ik weer een nieuw kleurtje probeer!

Hoe zijn jouw ervaringen met haarkleuringen?

XOXO

5 opmerkingen:

  1. Ik heb nog geen ervaring met haar kleuren, maar voorlopig ben ik wel blij met mijn haarkleur. Maar ik vind je nieuwe kleur wel mooi (: Al die schrik voor niets geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de zomer van 2010 had ik mijn haar lichter gekleurd dan mijn eigen haarkleur. En in de zomer van 2011 had ik mijn haar ongeveer dezelfde kleur als de jouwe gekleurd. Het was er best wel snel uit, maar ik had ook geen allergische reacties gekregen, dus dat was wel goed :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Staat je supermooi, ik wil mijn haar over een tijdje misschien een beetje goud/bruin gaan verven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het staat je leuk!
    Ik heb nog nooit mijn haar gekleurd.
    Ben eigenlijk blij met men haarkleur die ik heb (;
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb wel een aantal keer mijn haar geverfd; iets blonder, highlights, rood-bruin.
    Maar een keer had ik mijn pony paars geverfd.. Ik vond het zelf wel tof, alleen mijn klasgenootjes, zelfs de jongens (!) gingen over me roddelen... Niet zo'n succes dus. xd

    Maar jouw haarkleur is wel echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie zou fijn zijn, bedankt daarvoor! <3